Visuele eCommerce helpt merken de digitale verkoop te verhogen door gebruik te maken van visuele content zoals foto’s, video’s, 3D en Augmented Reality (AR) om een meeslepende klantervaring te creëren.
Het menselijk brein verwerkt beelden zestigduizend keer sneller dan tekst.
Onze ogen kunnen 36.000 visuele boodschappen per uur registeren. 80% van informatie opgenomen door hersenen is visueel van aard.
Bron: Shopping Tomorrow Bluepaper 2020
Bij online commerce, waarbij de digitale product ervaring van groot belang is, zorgt Visuele eCommerce voor de optimale manier om producten over te brengen. Het maak mogelijk het gehele product te zien. Van links tot rechts, van boven tot onder. Van dichtbij tot veraf. Tot in elk benodigd detail.
De fysieke winkel is nog altijd de enige plek waar we een product met al onze zintuigen kunnen ervaren. De digitale ervaring zo dichtbij mogelijk brengen is een belangrijke (toekomstige) ontwikkeling. Het samensmelten van de twee werelden is een logisch gevolg. Bijvoorbeeld door, via een product QR code in fysieke winkels, klanten naar een digitale product experience pagina te laten gaan met meer informatie. Of door gebruikt te maken van een gave product customizer met Augmented Reality functionaliteit.
Geef klanten een gedetailleerde kijk op jouw producten. Voeg 3D-weergave toe aan bestaande productfoto’s of vervang ze volledig door 3D-weergave.
Presenteer jouw producten in 3D op categoriepagina’s, zoekresultaten en de productdetailpagina. En als jouw producten aanpasbaar zijn met interessante opties, richt dan de product configurator in.
Laat klanten zelf kleuren kiezen, tekst invoeren, afbeeldingen toevoegen en extra opties kiezen. Presenteer jouw aanpasbare producten in gelaagd 2D of via een interactieve 3D ervaring. Stel afhankelijkheden of verplichte opties in als deze van toepassing zijn. Je hebt uiteraard ook controle over de prijsopbouw.
Een van de meest innovatieve manieren om klanten een meeslepende productbeleving te geven, is augmented reality (AR). AR stelt klanten in staat om producten virtueel te ervaren alsof ze fysiek aanwezig zijn. Ze kunnen het product vanuit verschillende hoeken bekijken, details inzoomen en zelfs interactief met het product omgaan. Dit verhoogt de betrokkenheid en geeft klanten een realistisch beeld van hoe het product eruitziet en functioneert.
3D scroll telling is een innovatieve techniek waarmee producten tot leven komen op het scherm. Het combineert de kracht van 3D-visualisatie met het interactieve aspect van scrollen op een webpagina, wat resulteert in een meeslepende ervaring voor de gebruiker.
Terwijl de gebruiker naar beneden scrolt, onthult de webpagina geleidelijk verschillende elementen van het product
Stel in een handomdraai (complexe) productconfiguraties samen via basis modellen en voorgeconfigureerde varianten met behoud van flexibiliteit naar de toekomst.
Stel gelijk de bijbehorende data in. Prijzen, teksten, afbeeldingen, afhankelijkheden en uitzonderingen. Stel gelijk de data in benodigd voor het productie proces. Beheer het in de model- en presetmanagers.
Heeft jouw organisatie al een website of eCommerce applicatie? Dan is het alsnog mogelijk om uit te breiden met de visual experience product configurator. De configurator draait ook als standalone webapplicatie met bijvoorbeeld CPQ offerte aanvraag functionaliteit. Een stap verder gaan ook. Een gemaakte configuratie kan direct op de winkelwagen API van jouw eCommerce oplossing worden afgeleverd. Zo kun je al aan de slag met Visual eCommerce zonder dat vervanging van de bestaande applicaties direct nodig is.
De aankoopbereidheid wordt verhoogd doordat klanten alles tot in de detail kunnen bekijken. Geen detail blijft ongezien.
Klanten weten beter wat ze bestellen. Het voldoet eerder aan de verwachting waardoor het retouren percentage omlaag kan.
In plaats van traditionele productfoto's te gebruiken, of als aanvulling daarop, kan 3D de oplossing bieden. Door productfotografie te vervangen door 3D-modellen, kun je kosten besparen.
Laat jouw klanten ambassadeur van jouw product zijn door de gave ervaring te laten delen. Innovatie spreekt.
De aankoopbereidheid wordt verhoogd doordat klanten alles tot in de detail kunnen bekijken. Geen detail blijft ongezien.
Klanten weten beter wat ze bestellen. Het voldoet eerder aan de verwachting waardoor het retouren percentage omlaag kan.
In plaats van traditionele productfoto's te gebruiken, of als aanvulling daarop, kan 3D de oplossing bieden. Door productfotografie te vervangen door 3D-modellen, kun je kosten besparen.
Laat jouw klanten ambassadeur van jouw product zijn door de gave ervaring te laten delen. Innovatie spreekt.
De model- en presetmanager maken het mogelijk zeer complexe producten in te richten. Denk hierbij aan afhankelijkheden tussen opties, prijs calculaties, connectiviteit en tekst validatie.
Stel de onderliggende data in de configurator zo in dat het productie proces gelijk van start kan. Alle keuzes van jouw klanten worden vastgelegd bij de offertes en orders.
Gebruik de configurator voor gave marketing campagnes. Laat klanten eenvoudig gemaakte configuraties delen als gaaf design.
Het platform is gemaakt voor product configuratie en is daarna breder ingezet voor Visuele eCommerce. Het platform DNA ademt product configuratie bouwstenen.
De model- en presetmanager maken het mogelijk zeer complexe producten in te richten. Denk hierbij aan afhankelijkheden tussen opties, prijs calculaties, connectiviteit en tekst validatie.
Stel de onderliggende data in de configurator zo in dat het productie proces gelijk van start kan. Alle keuzes van jouw klanten worden vastgelegd bij de offertes en orders.
Gebruik de configurator voor gave marketing campagnes. Laat klanten eenvoudig gemaakte configuraties delen als gaaf design.
Het platform is gemaakt voor product configuratie en is daarna breder ingezet voor Visuele eCommerce. Het platform DNA ademt product configuratie bouwstenen.
De juiste visuele presentatie van jouw content en producten is van groot belang in het overbrengen van de juiste ervaring. De klantreis moet vanzelfsprekend, consistent en aantrekkelijk zijn, met een wow-factor. Om dit voor elkaar te krijgen wordt in het (Enterprise) Visual eCommerce platform gebruik gemaakt van een gestandaardiseerd design systeem.
Of het nu gaat om hero banners, geanimeerde content kaders, actie knoppen of afbeelding sliders, het platform zorgt voor een uniforme weergave.
Dit is mogelijk gemaakt door de componenten library welke eenvoudig via het gekoppelde CMS ingesteld kunnen worden.
Als UX-expert zorgt Proud Nerds ervoor dat het platform een gestroomlijnde gebruikersinterface biedt met een logische clickflow.
Uiteraard presenteren we dit in de huisstijl van jouw merk.
De juiste visuele presentatie van jouw content en producten is van groot belang in het overbrengen van de juiste ervaring. De klantreis moet vanzelfsprekend, consistent en aantrekkelijk zijn, met een wow-factor. Om dit voor elkaar te krijgen wordt in het (Enterprise) Visual eCommerce platform gebruik gemaakt van een gestandaardiseerd design systeem.
Of het nu gaat om hero banners, geanimeerde content kaders, actie knoppen of afbeelding sliders, het platform zorgt voor een uniforme weergave.
Dit is mogelijk gemaakt door de componenten library welke eenvoudig via het gekoppelde CMS ingesteld kunnen worden.
Als UX-expert zorgt Proud Nerds ervoor dat het platform een gestroomlijnde gebruikersinterface biedt met een logische clickflow.
Uiteraard presenteren we dit in de huisstijl van jouw merk.
Wij zijn benieuwd naar jouw ambities! We leggen je met plezier uit wat (Enterprise) Visual eCommerce voor jouw kan betekenen binnen jouw eCommerce productstrategie.