eCommerce Personalisatie

Geef je klanten een persoonlijke shopping ervaring
Leer je klanten kennen. Begeleid en stuur hen naar de ultieme shopping ervaring en maximaal resultaat

Wat is eCommerce personalisatie?

Met eCommerce personalisatie creëer je gepersonaliseerde online interacties en ervaringen voor jouw klanten. Door je klant te leren kennen en gegevens over zijn gedrag en voorkeuren slim in te zetten, ben je in staat je klant te imponeren en op maat te begeleiden in jouw webshop.
Door interactie aan te gaan met je klanten op basis van persoonlijke gegevens en gebruikersactiviteit, krijgen zij de ervaring van een eCommerce platform dat op hen als individu is afgestemd.
Het toepassen van personalisatie gaat op basis van data-input, voorwaardelijke regels en actie-output.
Een gebruiker heeft bepaalde  klantkenmerken, of voert specifieke acties uit. Op basis van deze informatie kan, als aan de ingestelde voorwaardelijke regels voldaan wordt, de gepersonaliseerde actie worden uitgevoerd. 

Data

Gebruik relevante klant data als bron voor de eCommerce personalisatie. 
Beheer de data in de Business Manager of lees de data direct in via een API-connectie met een CDP,  CRM of ERP applicatie. 

Regels en condities

Bepaal zelf de regels en stel ze in de flexibele Rules Engine in. Maak gebruik van de standaard set aan regels of stel samen met Proud Nerds nieuwe regels op passend bij jouw bedrijfscase.

Acties

Bepaal wat er moet gebeuren. Er zijn standaard veel ingebouwde acties beschikbaar voor het personaliseren van prijzen, content, assortiment en webshop functies zoals verzend- en betaalmethoden. 

Let's get personal

eCommerce personalisatie

Communiceer persoonlijk met je klanten en begeleid hen tijdens hun online winkelervaring om optimale resultaten te behalen. Maak gebruik van relevante klantgegevens om een voorsprong te hebben op de concurrentie en reageer in real-time op gebruikersacties. Met personalisatie stem je jouw content, communicatie en aanbod af op de mensen die jouw webshop bezoeken. Je brengt een relevante boodschap over in het juiste formaat, op het juiste moment in de klantreis. Hoe meer je weet over je bezoeker, hoe relevanter je kunt zijn en hoe beter zijn gebruikerservaring zal zijn.

De mogelijkheden van Visual eCommerce personalisatie op een rij gezet: 

Prijzen en kortingen

Aanbevelingen
Up- en cross selling
Configurator personalisatie
Product presentatie en assortiment
Content & Data
Verzend- en betaalmethoden

Waarom eCommerce personalisatie?

Hogere orderwaarde

Verhoog de gemiddelde orderwaarde door het aankoopproces te personaliseren

Loyaliteit en betrokkenheid

Bind klanten aan jouw merk en betrek hen in jouw online activiteiten

Hogere conversie

De aankoopbereidheid wordt verhoogd door de juiste inzet van personalisatie. Verhoog hierdoor de conversie.

Bedien klanten conform afspraak

Bedien klanten op basis van afspraken rondom prijzen, assortiment en voorwaarden.

Stel zelf de personalisatie regels in

Personalisatie Manager

Stel personalisatie regels in op basis van klant data en voorwaarden. Koppel één of meerdere uit te voeren acties. Eenvoudig zonder dat er ook maar een letter code aan te pas komt. Stel een datum bereik in, gebruik klant tags of combineer klant eigenschappen in de rules engine. 

Beheer klant data in het geïntegreerde CDP (Customer Data Platform). Of koppel met jouw eigen CRP, CRM of ERP via een real-time API connectie. Of het nu gaat om het personaliseren van product aanbod, prijzen, teksten of webshop functies. De personalisatie manager maakt het mogelijk.

Let's talk

Aan de slag met eCommerce personalisatie?

Wij zijn benieuwd naar jouw ambities! We leggen je met plezier uit wat Enterprise Visual eCommerce voor jouw kan betekenen binnen jouw eCommerce personalisatie strategie.